Skip to main content

Kundcase

Resultat efter sökmotoroptimeringen

86

Procent ökade kundförfrågningar via formulär

12

Månaders tidsram

461

Ökning i trafik på årsbasis (YoY)
Kundcase
1

Nulägesanalys

För att säkerställa en konkurrenskraftig SEO optimering för hela webbsidan genomförde vi en s.k. Audit. Det är en revision på hela sajten där vi tittar noggrant på både tekniska delar och on-page SEO element.
2

Kunden fyllde i vår frågeformulär

Efter att kunden fyllde i frågeformuläret och vi hade en genomgång av både affärsmål och utmaningar kunde vi påbörja sökordsoptimeringen av sajten.
3

Sökordsoptimering påbörjades

Efter 3 veckor påbörjades sökmotoroptimeringsarbetet. Vår SEO analys visade att det fanns särskilda prioriteringsområden: innehållet på hemsidan var tunt, och den saknade en marknadsdriven struktur, användarvändlighet och SEO relevans. Vi skapade flera sökmotoroptimerade undersidor och optimerade de befintliga sidorna. Prioriteringsområdena och 30-tal standardiserade SEO punkter åtgärdades inom loppet på 9 månader. På 12:e månaden lyckades vi öka konverteringen med 86%.
1
På grafen kan vi se en markand ökning i snittpositionering på Googles SERP efter sökmotoroptimeringen och skapandet av nya landningssidor
2
Snittpositionen på alla uppföljda och rankade sökord ökaden med 44%
1
I grafen kunde vi se en tydlig trend på ökad trafik upp till 461% mer än vad kunden hade tidigare
1
Det här är en praktiskt exempel på hur en ökning i synlighet på Googles sökmotor gav kunden 86% ökad konvertering i kundförfrågningar